Viaducte Millau. El mes alt del mon.

Fotografies; Google imágenes

Google Maps El viaducte desde el poble de Millau
Google Maps Desde el mateix viaducte

Inaugurat el 14 de desembre de 2004 després de 36 mesos de treballs de construcció, la estructura assoleix una alçada màxima de 343 metres sobre el riu Tarn, i una longitud de 2.460 m, entre el Causse du Larzac i el Causse Rouge; té 7 pilars de formigó, i el tauler té una amplada de 32 metres. Lo sorprenent d'aquest projecte no són la dimensions del colossal pont (que també), sinó el mètode constructiu utilitzat. Els trams de tauler van ser construïts en terra ferma i "empesos" mitjançant un sistema hidràulic. El viaducte de Millau va ser concebut formalment pel arquitecte anglès Norman Foster (Foster and Partners), i estructuralment per l'enginyer francès Michel Virlogeux, treballant ambdós conjuntament per fer possible aquesta obra singular.
El viaducte de Millau està constituït per vuit trams de tauler d'acer, que es recolzen sobre set pilars de formigó. La calçada pesa 36.000 tones i s'estén al llarg de 2.460 metres, sent la seva amplada de 32 m. i el seu gruix de 4,3 m. Els 6 trams interiors del viaducte tenen 342 m, mentre que els dos extrems mesuren 204 m. L' autopista té una lleu pendent del 3%, descendent en direcció nord-sud, i es corba en una secció plana amb un radi de 20 km. Això últim es va fer amb la intenció de donar una millor visibilitat als automobilistes. Té dos carrils de trànsit en cada direcció.
El tauler del que avui és el pont més alt del món es va llançar sobre la vall del Tarn, al sud de França, amb ajuda de la tecnologia hidràulica de Enerpac, una multinacional dels EUA especialitzada en la integració de sistemes hidràulics a gran escala per a projectes de construcció.
L'avançat sistema hidràulic va ser dissenyat per empènyer el tauler de 27,35 metres d'amplada (amb capacitat per sis carrils més vorals) d'ambdues parts en els set pilars de formigó. Durant el procés de llançament, la plataforma es va suportar per set pilars metàl.lics temporals. El primer d'aquests pilars temporals es plantejar utilitzant grues, però tots els altres es van col.locar mitjançant un sistema telescòpic hidràulic també dissenyat i construït per Enerpac. El tauler està a 245 metres d'alçada i té 2.460 metres de llarg. L'enorme plataforma es va empènyer cap a "la llum" per mitjà de dispositius hidràulics de llançament a cada moll que primer s'aixequen i després empenyen.
Bàsicament, cada sistema es compon d'un cilindre de elevació, amb una capacitat de 250 tones, l' estructura del pilar temporal per a l'aixecament de la plataforma, i dos o quatre patins, cadascun equipat amb dos cilindres de 60 tones, que s'estiren per per llançar el tauler un màxim de 600 mm.
La posada en marxa del procés es va iniciar en el vessant occidental amb el llançament de dos dispositius, cada un amb dos cilindres de 120 tones. En total, a la darrera fase de la posada en marxa, hauria 5.280 tones de capacitat per impulsar des de la vessant sud (1.752 metres de plataforma) i 2.400 tones des del nord (708 metres de plataforma, que conformen una longitud total de 2.460m). Cada cicle d'empenta de la coberta es desplaçaria 600 mm en 4 minuts.
Cada sistema de llançament es basa en un sistema de cilindres que permet la càrrega dels patins que equilibra a dreta i esquerra a cada moll per compensar la rotació de la coberta durant la fase de llançament i corregir o modificar l'alçada de la plataforma en cas necessari.
Fabricat per Enerpac, aquests cilindres són de diferents capacitats segons les necessitats en cada moment. Els més exigents tenen una capacitat absoluta 14.400 tones, patins de quatre cilindres i 24 suports de 600 tones cada un. Altres pilars utilitzen cilindres de 280 tones. Les vàlvules s'utilitzen per fer diferents grups de cilindres independents un de l'altre i així controlar l'alçada i l'angle de la plataforma. Cada sistema té un centre de control per als patins i els gats cilíndrics.

traduït de VENZARIO

video que recomano veure'l

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada