Casa Santurce

RUTA MODERNISTA. Element 59

Carrer València, 293. Barcelona

Edifici del 1902-1905, que va pertànyer a Pablo Ubarri, comte de San José de Santurce, un important industrial ferroviari enriquit a les Amèriques. És una casa entre mitgeres caracteritzada per les tribunes poligonals situades als dos extrems de la façana. Utilitzen com a material el ferro forjat i el vitrall policrom i estan coronades amb unes torretes metàl·liques cobertes amb ceràmica negra.
font: poblesdecatalunya.cat

L'arquitecte:
Miquel Madorell i Rius (Hospitalet de Llobregat, 1869 - Barcelona, 1936) fue un arquitecto, licenciado en 1891. Fue presidente de la Asociación de Arquitectos (1922-1925), y miembro de la Academia de Ciencias y Artes de Barcelona en 1926.
En Barcelona buena parte de su trabajo se centró en la construcción de hoteles, así como algunos edificios singulares, tales como: Teatro Tívoli,1 (calle de Caspe con Ausiàs March), el Banco Hispanoamericano de la calle de Fontanella (1914) y el chalé de Araceli Fabra de la calle de Muntaner (1916), con el que ganó el Primer Premio del Concurso anual de edificios artísticos (Barcelona). Por otro lado, otros edificios singulares de la Ciudad Condal son: la casa Santurce Pau Ubarri (calle de Valencia, nº293),1 Casa María Mollevá (Calle de Sants, nº 135)2 Casa 1899 (Calle de Sants, nº 135),2 el antiguo chalé de los Vidal Cuadras (actualmente escuela de parvulario de Dolors Monserdà-Santapau (Paseo de Santa Eulàlia ) ...
En Palma de Mallorca, con un estilo ecléctico próximo a Domènech i Estapà, realizó el Círculo Mallorquín junto a Pasqual Sanz y Lluís Callú, obra por la que fue galardonado en 1899. Desde 1913 dirigió la antedicha institución.
También tiene obras en Arenys de Munt.

Un coronament original amb dos torretes de metall i ceràmica.

Tribunas en ferro forjat i vitrall

L'escut del comte de Santurce, al llindà d'entrada

Un vestibul molt digne

Detalls del sota tribuna

Al número 104 del Carrer Bruc, trobem el Conservatori Municipal de Música

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...